04-11-2019

Kunnen jullie een schatting maken voor een website waar zzp’ers (en eigen personeel) zich kunnen aanbieden naar opdrachtgevers?

De ZZP’er/personeelslid maakt een profiel aan met naam, foto, werkzaamheden, prijs (minimumprijs hanteren om kannibalisme te voorkomen), etc. en vult online zijn beschikbaarheid in. Het invullen van zijn beschikbaarheid doet hij in een rooster die gekoppeld is aan opdrachtgever en platform zodat dit ten alle tijden inzichtelijk is. De ZZP’er/personeelslid krijgt reviews van opdrachtgevers als een opdracht is voldaan om een volledig profiel te krijgen.

In het begin zal de ZZP’er/personeelslid hier geen kosten voor betalen. Dit om de website makkelijk gevuld te krijgen met ZZP’ers/personeelslid. Als het doel (500 inschrijvingen) aan ZZP’ers/personeelslid is bereikt zullen we abonnementskosten in rekening gaan brengen (alleen voor ZZP’ers). In ruil voor deze kosten krijgen ze inzichtelijk hoeveel uren ze hebben gedraaid en kunnen ze direct een factuur uitdraaien voor alle werkzaamheden die zijn verricht via de site. Dit doen we om het hele proces voor iedereen te versnellen en de ZZP’er het zo makkelijk mogelijk te maken zodat direct voor de opdrachtgever werken minder aantrekkelijk zal zijn.

De opdrachtgever kan op zijn beurt beschikbare ZZP’ers/personeelsleden roosteren voor zijn werkzaamheden. Eerst kiest de opdrachtgever een ZZP’er uit om hem vervolgens in te roosteren (dit gaat in lijn met de door ZZP’er aangegeven beschikbaarheid).

Elke opdrachtgever gaan we een percentage van de door hen ingehuurde ZZP’ers in rekening brengen. Dit percentage zal staffel gewijs gaan verlopen. Ook hier willen we direct een uitdraai van krijgen van een factuur. Alleen vooraf goedgekeurde bedrijven krijgen een volledig ZZP/personeelslid profiel te zien. Bedrijven die nog geen inschrijving hebben gedaan zien alleen foto’s van ZZP’ers en hun beschikbaarheid. Bellen voor inschieten van ZZP’er/personeelslid is ook een mogelijkheid (duidelijke knop site).

Procesbeschrijving VOOR aanvraag:
ZZP’er/Personeelslid:
1. Gaat naar website
2. Rechtsboven in, account aanmaken ZZP’er
3. Invullen NAW gegevens, foto uploaden, KVK nr, uur prijs aangeven, soort werk (keuze uit: winkel-, object-, evenementen-, persoonsbeveiliging, etc.)
4. Account compleet
5. Rooster voor (minimaal) die week invullen
6. Wachten op een aanvraag

Opdrachtgever:
1. Gaat naar website
2. Rechtsboven in account aanmaken opdrachtgever
3. Invullen bedrijfsgegevens en een vrij uitgebreid vragenformulier (welke soort beveiliging, enz)
4. Account compleet
5. Verifiëren van het bedrijf inclusief een telefonische intake voor goedkeuring.
6. ZZP’ers/personeelslid inplannen!

Procesbeschrijving NA aanvraag:
ZZP’er/Personeelslid:
1. Krijgt een mail/SMS met nieuwe aanvraag binnen
2. ZZP’er/personeelslid keurt deze goed of af (bij afkeuring reden aangeven)
3. ZZP’er personeelslid klikt op een link in de mail voor de werkomschrijving + contactpersoon opdrachtgever
4. Opdracht vindt plaats
5. ZZP’er personeelslid krijgt wekelijks een factuur van ons die hij direct door kan zetten naar de opdrachtgever. Deze factuur is gebaseerd op het uurtarief voor betreffende werkzaamheden en de uren die voortkomen uit de roostering.

Opdrachtgever
1. Na aanvraag van een ZZP’er personeelslid ontvangt de opdrachtgever een notificatie dat de aanvraag is goed- of afgekeurd is
2. De opdrachtgever download de werkomschrijving van betreffende opdracht op zijn eigen URL (bijvoorbeeld organisatienaam.websitenaam.com)
3. Opdracht vindt plaats
4. Opdrachtgever geeft ZZP’er recensie van 5 sterren en krijgt factuur gestuurd

Belangrijke onderdelen:
- Roostertool
- Facturatie Systeem
- Eigen URL voor opdrachtgever om werk briefings op te kunnen zetten (uploaden van PDF document)
- Berichten tussen ZZP’er/personeel en opdrachtgever mogelijk maken na accepteren opdracht.
- Login omgeving voor ZZP’er/personeel en opdrachtgever
- Dashboard voor opdrachtgever (aantal afgenomen uren/totaal aantal gepland/?)

Bedankt voor het delen van de vraag.

Na bestudering van de processen en beschrijving zijn we van mening dat we prima in staat zijn om een systeem als dit te ontwikkelen. We hebben ervaring met development van soortgelijke platformen en functionaliteiten.

Op een paar punten hebben we nog wel wat aanvullende vragen en opmerkingen voor ons begrip:

  • Invullen van beschikbaarheid via planning API koppeling. Om wat voor API gaat het hier? Is dit een koppeling naar een reeds bestaand systeem waar een API beschikbaar voor is? Is er documentatie beschikbaar voor deze API?

  • Inroosteren van ZZP/personeel voor werkzaamheden. Is het de bedoeling dat dit rooster ook wordt gebouwd, of kan worden volstaan met het overnemen van de gegevens van de ZZP’er en hun beschikbaarheid in eventuele reeds bestaande planning tools?

  • Een eigen URL per opdrachtgever. Is dit een absolute must-have en wat is het doel hiervan precies? Is het de bedoeling dat op het eigen subdomein ook alleen de eigen mensen kunnen inschrijven en plannen bijvoorbeeld? Een eigen omgeving voor een opdrachtgever kan ook prima zonder eigen URL. Tevens is het mogelijk om de omgeving per opdrachtgever te personaliseren met eigen logo’s en dergelijke.

Aangezien je het in de vraag ook hebt over een initiële start met gratis (eerste 500) accounts, lijkt het ons verstandig om de functionaliteit die bij de betaalde versie van het platform om de hoek komen kijken als toekomstige ontwikkelingen te zien.

Het inschatten van kosten voor software blijft altijd lastig. Hoe nauwkeuriger de features zijn gespecificeerd hoe beter wij een planning kunnen opgeven. Op basis van je huidige wensen kunnen wij een bandbreedte van uren inschatten tussen de 20.000 en 30.000 Euro excl. BTW voor een eerste fase, zonder abonnementen en uitdraai van facturen. Zoals aangegeven zijn dit betaalde features na behalen van genoeg ZZP’ers op het platform. De tweede fase is dan te realiseren in 3.000 en 6.500 Euro excl. BTW. Aangezien dit een grote range van uren is, is het is handig om in gesprek te gaan binnenkort. Vooral om de specificaties verder te bespreken en helder te krijgen zodat we een nauwkeuriger getal kunnen noemen.

Voor wat betreft design en huisstijl zijn we nog benieuwd of hier al over is nagedacht. In onze schatting gaan wij uit van een simpel maar effectief mobile friendly design dat wij aanleveren. Maar als er met een designbureau wordt gewerkt, kunnen we daar ook mee uit de voeten. Wel is het dan handig om voor de start van het project inzicht te hebben in het design om eventuele functionele aanpassingen nog mee te kunnen calculeren.

Als er vragen zijn, horen we dat graag.

Dank voor het antwoord. In verband met de grote drukte met evenementen kunnen we het geheel niet goed overzien momenteel om hier een succes van te maken. Mocht er beweging in zijn laat ik je wat weten!